Китайський TikTok став тролити люксові бренди

Мала Арнаутська перебралася до Піднебесної?

Вже тиждень любителі дорогих брендових речей мають велику нагоду для збентеження: китайські користувачі TikTok запустили вірусний тренд, який змінив уявлення американських споживачів про розкіш. Відеоролики, де виробники з КНР розкривають реальні витрати на виготовлення сумок Hermès, годинників Rolex та легінсів Lululemon, миттєво зібрали мільйони переглядів.

Тренд викриття дорогих брендів розпочався з відео, в якому нібито виробники з Китаю заявили: сумка Hermès Birkin, що коштує $39 000, насправді виробляється за $1 400.

Так, у фабричних приміщеннях китайські тиктокери показують ідентичні матеріали та виробничі процеси, стверджуючи: навіть люксовий бренд — це лише логотип.

За даними Appfigures, лише за 12 квітня китайський додаток для купівлі всіляких речей DHgate завантажили 35 400 разів у США — це на 56% вище за середній показник.

Відео з фабрик у КНР, покази процесів шиття та розкриття витрат значно посилили недовіру до цін на люкс-сегмент та направили американських покупців на китайські сайти.

Різке підвищення мит США до 145% і контрзаходи Китаю розпочали конфлікт і посилюють напруженість.

Деякі TikTok-користувачі заявляють: «Ми робимо всі частини [люксових брендів]», наголошуючи на тому, що саме Китай виробляє більшу частину західних товарів, незалежно від напису «Made in Italy».

lux2

Відеоплатформа TikTok стала майданчиком, де викривають підноготну індустрію люксу.

Чи справді дорогі сумки та годинники з етикетками made in Italy або Switzerland виробляються в Китаї? Регіна Фрей, професор Лондонського університету мистецтв в інтерв'ю CNN, каже, що однозначно відповісти на це питання неможливо. Багато люксових брендів підтверджують, що виробляють деякі елементи своїх товарів у Китаї (наприклад, фурнітуру для годинника або упаковки для сумок), але немає можливості перевірити, чи роблять вони свої товари там повністю через непрозорі ланцюжки поставок.

Експерти сходяться в одному: ця активність точно зможе зіпсувати репутацію великим брендам. Якщо зараз здається, що це просто медійний шум, то пізніше може виявитися, що він вплине на те, як люди сприймають цінність і ціну люксових товарів. Імідж сектора і так давно знаходиться під загрозою, і такого роду повідомлення точно не додадуть популярності сумкам за $20 тис.

Хоча експерти сумніваються у достовірності всіляких тверджень китайців у TikTok (легальні постачальники зазвичай підписують суворі NDA), тренд знаходить відгук у мільйонів.

Люди запитують: чому легінси люкс-бренду, що виробляються за $5 у Китаї, продають за $98?

Історія з брендами вийшла на новий рівень 14 квітня, коли речниця Білого дому Керолайн Левітт оголосила про чергове підвищення мит на товари з Китаю. У цей момент вона була у сукні від бренду Self Portrait, виробництво якого знаходиться у Китаї.

Після цього китайський дипломат Чжан Чжишен опублікував фото сукні у своєму обліковому записі соцмережі Х і написав: «Звинувачувати Китай — це бізнес, купувати Китай — це життя».

lux3

Прес-секретар Білого дому Керолайн Левітт у сукні від бренду Self Portrait.

Засновниця Інституту модного права при юридичному факультеті університету Фордхем Сьюзан Скафіді так прокоментувала цей інцидент: «Найкращою відповіддю пані Левітт може стати поява на наступному брифінгу в наряді, одягненому навиворіт, з виставленими напоказ бірками — якщо вона зможе знайти у своєму гардеробі».

Відповідь люкс-брендів

Відомий бренд Lululemon офіційно спростував зв'язок із показаними на відео фабриками з Китаю, наголосивши: компанія не входить до офіційного списку постачальників.

Проте китайське виробництво є частиною глобальних ланцюжків поставок, навіть якщо фінальне складання відбувається в Італії чи Франції.

За словами професора Регіни Фрай з Університету Лондона, "розкішні товари можуть бути частково зібрані в Китаї, а потім доопрацьовані в Європі". Це робить маркування "Made in Italy" досить умовним.

Так поки TikTok заповнюється відео з викриттями, американські споживачі зіткнулися з новою дилемою: як співвіднести бажання заощадити, чесне виробництво і вплив глобальної торгівлі?

Недостаточно прав для комментирования. Выполните вход на сайт

Please publish modules in offcanvas position.