Екіпаж нафтового танкера, якого підозрюють у саботажі підводних кабелів у Балтійському морі, готувався пошкодити інші кабелі та трубопроводи, але судно затримали.
Про це заявив керівник фінського розслідування, - пише Reuters.
26 грудня 2024 року фінська влада затримала нафтовий танкер Eagle S, який перевозив російську нафту. Підозрюють, що судно пошкодило лінію електропередач Estlink 2 між Фінляндією та Естонією, а також чотири телекомунікаційні кабелі, протягнувши якір морським дном на відстань понад 100 км.
Керівник розслідування, Рісто Лохі з Національного бюро розслідувань, заявив агентству Reuters, що судно загрожувало пошкодити ще один енергетичний кабель, Estlink 1, а також газопровід BalticConnector між Фінляндією та Естонією на момент його затримання.
"Існувала майже негайна загроза того, що інші кабелі чи трубопроводи, пов’язані з нашою критичною підводною інфраструктурою, могли бути пошкоджені", — зазначив Лохі.
Лохі також повідомив, що дев’ятого члена екіпажу судна внесли до списку підозрюваних і заборонили йому залишати країну. Фінляндія оголосила раніше цього місяця, що вісім із 24 членів екіпажу перебувають під забороною виїзду. Капітан судна є громадянином Грузії, а екіпаж складається з громадян Індії та Грузії.
В іншому інциденті Фінляндія та інші країни Балтійського моря підозрюють китайський суховантаж Yi Peng 3 у тому, що він пошкодив два підводні волоконно-оптичні кабелі в листопаді, протягнувши якір морським дном.
Як нагадує "Економічна правда", фінська влада розслідує справу нафтового танкера, який є частиною тіньового флоту Росії, на предмет того, чи не перерізав він електричний кабель між Фінляндією та Естонією.
Фінляндія отримала дозвіл утримувати затриманий танкер з "тіньового флоту", який пошкодив енергетичний кабель і чотири кабелі зв'язку в Балтійському морі минулого тижня, постановив суд.
Фінська влада заявила, що танкер "тіньового флоту" РФ Eagle S, який пошкодив підводні кабелі в Балтійському морі, непридатний для мореплавання.
ДО РЕЧІ
Міністр оборони Швеції Карл-Оскар Болін 13 січня заявив, що на ще одному кабелі в Балтійському морі - Nordbalt між Швецією та Литвою були знайдені пошкодження від якоря. Про це повідомляє SVT.
За його словами, пошкодження, ймовірно, було спричинене китайським кораблем Yi Peng 3. Корабель розірвав і пошкодив кабелі між Швецією і Литвою, Німеччиною і Фінляндією 17 і 18 листопада, коли стояв на якорі приблизно за 160 км від берега.
Правоохоронці розслідують інцидент. На їх думку, судно зробило це навмисно, оскільки капітан був завербований російськими спецслужбами. 25 грудня один з електричних кабелів між Естонією та Фінляндією був перерізаний танкером Eagle S, який, як підозрюють, належить до російського "тіньового флоту".
Болін, зазначив, що всі ці інциденти можуть бути пов'язані з відключенням країн Балтії від білорусько-російської електромережі у лютому.
"Те, що повідомляють шведські ЗМІ, показує, що ми не можемо вірити у випадковість того, що відбувається в Балтійському морі. Ми повинні дуже серйозно ставитися до цих випадків саботажу або спроб саботажу цієї інфраструктури. І це показує, що швидка реакція НАТО необхідна для захисту інтересів наших споживачів і, власне, всієї нашої інфраструктури, а також ринку електроенергії і стабільності цін", – прокоментував інцидент заступник міністра енергетики Литви Арнольдас Пікжірніс в інтерв'ю LRT.