Збитки від аварії танкерів у Керченській затоці сягнуть $14 млрд.
Третій танкер з серії "Волгонефть", завантажений мазутом, подав сигнал лиха в районі порту Кавказ у Чорному морі. На судні стався витік вантажу, - повідомляє російський провладний Telegram-канал Baza з посиланням на джерела.
"Капітан танкера "Волгонефть-109" подав сигнал лиха 17 грудня о пів на першу ночі. Капітан повідомив, що біля судна, яке перевозило 4000 тонн мазуту, порушено герметичність четвертого вантажного танка і мазут витікає в баластовий танк. При цьому герметичність корпусу судна не порушена, мазут у воду не витікає", - запевняють у соцмережі.
А тим часом, росіяни скаржаться на забруднення узбережжя Краснодарського краю нафтою з танкерів, які розбились у Керченській протоці 16 грудня.
«Екологічна катастрофа в Чорному морі: шторм приніс на берег російської Анапи величезну кількість мазуту, який вилився з танкерів, що розвалилися в Керченській протоці. Жителі Анапи публікують відео з птахами, які постраждали після розливу мазуту», - йдеться в повідомленні Телеграм-каналу «Крымский ветер».
Губернатор російського регіону Веніамін Кондратьєв заявив у своєму Telegram-каналі, що забруднення розтягнулося на кілька десятків кілометрів - від селища Веселівка у Темрюцькому районі до станиці Благовіщенської в Анапі.
"Вранці під час моніторингу прибережної зони було зафіксовано плями мазуту. Нафтопродукти винесло на берег на протяжності кількох десятків кілометрів", - заявив він.
Жителі Анапи самостійно ліквідують наслідки аварії танкерів, - пише російський Телеграм-канал ASTRA, волонтери весь день прибирали пляж в Анапі.
На пляжі стоїть нестерпний сморід. Через це декому з волонтерів стало зле - сьогодні вони ще не знали про запах і не взяли з собою масок.
Україна звинуватила росію у великому розливі нафти в Керченській протоці, що веде в Чорне море, заявивши, що Москва порушує правила безпеки судноплавства, використовуючи старі танкери і відправляючи їх у море під час шторму.
Міністерка захисту довкілля та природних ресурсів України Світлана Гринчук заявила, що збитки внаслідок аварії двох танкерів можуть сягати $14 млрд.
"Якщо використовувати наші методики з розрахунку збитків, якщо обсяг цих продуктів і становитиме понад 4 тис. тонн, то вже збитки на $14 млрд для акваторії Чорного моря", - пояснила міністерка.
Гринчук, міністр довкілля, водних і лісових ресурсів Румунії Мірча Фекет, а також в.о. міністра довкілля та води Болгарії Петар Димитров обмінялися наявною інформацією і скоординували подальші дії.
Разом з тим, лише після поліпшення погодних умов можна буде говорити про отримання якісних супутникових знімків, необхідних для аналізу ситуації та більш детального моделювання.
Ключовими загрозами міністерка назвала забруднення прибережних екосистем і ризик потрапляння нафтової плівки й на інші території Кримського узбережжя.
Як інформує пресслужба відомства, уже підготовлено звернення до Секретаріату Комісії з захисту Чорного моря від забруднення з повідомленням про інцидент і пропозицією скликати позачергове засідання комісії та провести незалежну експертизу стану вод, донних опадів і морської екосистеми. Також спільно з МЗС і Мінінфраструктурою підготовлено звернення до відповідних конвенцій ООН, UNEP, ЮНЕСКО, Європейського Союзу, Міжнародної морської організації (IMO).